دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا

تولید محتوا

«محتوا پادشاه است» شما هم قطعا این جمله معروف را درباره اهمیت تولید محتوا شنیده‌اید، مگر نه؟ کمتر کسی پیدا می‌شود که نقل قول بیل گیتس در ستایش تولید محتوا را نشنیده باشد. اما منظور او از محتوا چه بود؟ آیا هر محتوایی، پادشاه است؟ کارشناس تولید محتوا باید چه نوع محتوایی را تولید کند تا برای کاربران اینترنتی ارزشمند باشد؟ پیدا کردن جواب این سوال‌ها به ما کمک می‌کند تا در مقام کارشناس تولید محتوا با رازهای تولید محتوا آشنا شویم. یاد بگیریم که چطور محتوای همیشه سبز و با کیفیت بنویسیم که هم مورد پسند خوانندگان باشد و گوگل خوشش بیاید و از سمت دیگر به کسب و کارها سود برساند. آنچه در ادامه می‌خوانید، راهنمای جامع تولید محتوا است. ما از سیر تا پیاز تولید محتوا را نوشته‌ایم؛ پس هر آنچه درباره تولید محتوا بخواهید، بدون شک اینجا پیدا می‌کنید.

ثبت سفارش آنلاین تبلیغات دیجیتال

اهمیت تولید محتوا

بیل گیتس در سال 1375 شمسی (ژانویه 1996) در وبلاگش از نقش مهم تولید محتوا در دنیای آینده و اینترنت نوشت. الان که در سال 1400 هستیم، هنوز تولید محتوا مهم است و فکر هم نمی‌کنیم نقش و اهمیتش را به این زودی از دست بدهد. جالب است بدانید که بیل گیتس در همان سال نوشت که باید برای تولید کننده محتوا در بستر اینترنت حقوق مناسبی در نظر گرفت. چرا که در نظر او، کارشناس تولید محتوا کسی است که می‌تواند با هنر نویسندگی و خلق محتوای درست و اصولی به فروش، بازاریابی و افزایش آگاهی از برندها کمک کند. اما کارشناس تولید محتوا دقیقا باید چکار کند؟ از کجا شروع کند؟ چطور بداند که محتوایش به کسب و کار کمک می‌کند یا نه؟ و به طور کلی تولید محتوا چیست؟

چرا تولید محتوا؟

هربار که مطلب جدیدی می‌نویسیم، شانس این را داریم که از مخاطبان سرنخ (lead) بگیریم. به طور مثال می‌توانیم از فرم تماس یا مشخصات در میان مطالب وبلاگ استفاده کنیم تا اگر خواننده سوال یا درخواستی داشت، با پر کردن فرم از ما بپرسد. شناخت کانال مناسب (شبکه اجتماعی، وبسایت و…) هم در قضیه‌ی گرفتن سرنخ (Generating leads) مهم است.

مثلا برای بعضی از کسب و کارها، اینستاگرام بهترین lead را می‌دهد و برای بعضی دیگر وبسایت. نکته‌ی بعدی درباره اهمیت تولید محتوا، افزایش بازدید از سایت یا سئو سایت است. با تولید محتوای درست، به سئو هم کمک می‌کنیم. بنابراین اگر کسب و کاری دنبال بهبود رتبه وبسایت یا به طور کلی سئوی سایت خود باشد، باید برنامه‌ی تولید محتوا را در دستور کارش قرار دهد. بدون به کار بردن کلمات کلیدی مناسب در محتوای وبسایت‌ها و بهینه‌سازی مقالات، سئو اتفاق نخواهد افتاد.

انواع محتوا

۱- محتوای متنی؛ رایج‌ترین نوع از انواع محتوا

مهمترین نوع محتوا محتوای متنی و مکتوب است. ابتدا به این دلیل که قطعا علاوه بر سایر انواع محتوای موجود در مقاله و یا نوشته ­تان شما قطعا نیاز به زیرنویس و توضیحات متنی دارید تا هم توضیحات کامل و بدون شبهه برای محتوای خود ایجاد نمایید و همچنین seo (بهینه سازی موتور جستجو) محتوای خود را بهبود بخشید. شما  برای داشتن رتبه بالای در موتور­های جستجو نیاز به محتوای با کیفیت و مکتوب دارید  بنابراین وجود این نوع محتوا نسب به سایر انواع آن تقریبا ضروری است.

در واقع اگر بهتر بخواهم محتوا متنی را برای شما باز کنم باید بگویم خوراک اصلی سایت شما این سبک از نوشته است و باقی موارد انواع محتوا می‌تواند نرخ کلیک و بیشتر دیده شدن شما را بالا ببرد، پس می‌توان نتیجه گرفت بیشترین حد از توان و تعامل را باید روی این قسمت از سایت خود بگذارید؛ برای همین است که می‌گویند محتوا پادشاه است و واقعا هم می‌تواند در سایت پادشاهی کند به شرطی که با اصول خوبی پیش رفته و بتواند به خوبی برای شما جایگاه مورد نظرتان را کسب کند.

ثبت سفارش آنلاین تبلیغات دیجیتال

۲- محتوای تصویری؛ محبوب‌ترین نوع محتوا

در اثر اطلاعات و روابط دیجیتال یکی از مهمترین موارد برای بیشتر دیده شدن محتوا استفاده از محتوای تصویری است،به خصوص اگر انواع محتوا مد نظر مربوط به فضای اجتماعی مثل اینستاگرام باشد. اگرچه محتوای متنی بسیار مهم و ضروری است،اما برای تکمیل و اثر بخشی بیشتر آن باید از محتواهای تصویری مرتبط نیز استفاده نمایید. همچنین نکات مربوط به محتوای تصویری مثل سایز و کیفیت و … را رعایت کنید.

ثبت سفارش آنلاین تبلیغات دیجیتال

مثال هایی از محتوای تصویری

  1. عکس

تصاویر که متدوال ترین و معمول ترین نوع از انواع محتوا ، محتوای تصویری در کل محتوا­ها هستند. همانطور که پیش­تر گفته شد،تصاویر می­توانند توجه از دست رفته مخاطب را ابتدا به تصویر مربوطه و سپس به محتوای متنی در مورد آن جلب نمایند.

سایت­های رایگان زیادی برای پیدا کردن تصاویر در مورد موضوعات مختلف وجود دارد که می­توان از آنها استفاده کرد.مثل flicker،pintrest و …

  1. فیلم کوتاه

فیلم ­های کوتاه مثل کلیپ­های یک دقیقه ای یا مثل استوری اینستاگرام که در موضوعات مختلفی تولید می­شوند مثل مراحل تولید یک محصول،رضایت مشتریان و …

  1. تصاویر اطلاعاتی

نمایش آمار و ارقام و نمودار­هایی ، که در مورد اطلاعات مختلف مربوط به محتوا اصلی وجود دارند.

مثال­های زیادی از این نوع محتوا وجود دارد مثل ویدیو های کوتاه از نمایش 360 درجه به طور مثال یک محصول،اسکرین شات­ها،مجله­ها و … بسته به نوع نیاز از تمام این موارد در محتوا استفاده می­شود.

ثبت سفارش آنلاین تبلیغات دیجیتال

۳- محتوای تعاملی؛ محتوایی مدرن در سایت

این نوع محتوا در اکثر حالات به صورتی نوشته می­شود که توسط مخاطب ایجاد ­شود.

  1. برگزاری مسابقات و اهدای جوایز مثل مسابقات لایک و کامنت و فالو کردن در اینستاگرام که در نهایت مخاطبان زیادی جذب محتوای کلی شما خواهند شد.
  2. ایجاد انواع محتوا از طریق در نظر گرفتن قسمتی جهت پیشنهادات و انتقادات که در واقع ساخت محتوا به وسیله مخاطب خواهد بود. این روش هم بسیار تاثیر گذار بر جذب مخاطب است.
  3. پرسش و پاسخ و اخذ نظرات مخاطبان که باز هم نوعی ایجاد مخاطب به وسیله مخاطب است.

۴- محتوای ویدئویی؛ محتوایی ترافیک‌پذیر در وب

  1. ساخت ویدئو با کیفیت و حرفه ای جهت به نمایش گذاشتن ویژگی ­های محصول
  2. ویلاگ

اگر برای وبلاگ خود محتوای باکیفیت ایجاد کرده اید ، چرا آن را در قالب ویدیو قرار ندهید و به مخاطبان خود روش های گسترده تری برای استفاده از بینش های خود ارائه دهید. اگر نمی­دانید که از کجا شروع کنید ، از برخی از افراد مشهور YouTube که توانسته اند مخاطبان گسترده را به خود جلب کرده و بازدید بالایی داشته اند الگو برداری کنید.

  1. ساخت ویدیو از فضای کاری و نحوه تولید محصولات

این مورد می­تواند شامل نشان دادن مرحله به مرحله تولید محصولات و یا فضای کلی کارخانجات و یا شرکت باشد. و یا حتی مصابحه با کارمندان و کارکنان شرکت. این باعث می‌شود که انواع محتوای شما واقعی شود و از حالت بی جان و تو خالی خارج شود.

چرا تکما؟

  • ارائه محتوای جدید به صورت ترجمه یا تالیف و یا بر اساس تجربه مشتری
  • توجه به تمامی جنبه‌های اصول نگارش فارسی
  • ویرایش محتوا توسط تیم ویراستار پیش از تحویل محتوا به مشتری
  • طراحی طرح های گرافیکی خاص
  • ارائه مطالب تخصصی و عمومی جذاب
  • بازنگری محتوا در صورت نارضایتی مشتری

دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا – جهت دریافت مشاوره رایگان و دریافت پکیج های ویژه تولید محتوا با کارشناسان تکما از طریق لینک واتساپ و یا شماره : 09123048851 تماس بگیرید