پشتیبانی
021-88450805

Search
Close this search box.

10 دلیل مهم برای استفاده از پیامک تبلیغاتی

10 دلیل مهم برای استفاده از پیامک تبلیغاتی – این روزها با اینکه شبکه‌های اجتماعی فراوان در دسترس همگان باشد.

جهت دریافت رایگان “بانک شماره موبایلهای مدیران شرکت ها” فرم زیر را تکمیل نمایید:

[contact-form-7 id=”2878″ title=”فرم1″]

 

هنوز هم بازاریابی پیامکی راه موثر برای تبلیغات است به عنوان مثال اگر شما تصمیم داشته باشه به یک دوست پیام بدهید ترجیح می دهید که در شبکه اجتماعی به او پیام بدهید یا اینکه مستقیماً برای او اس ام اس ارسال کنید؟

اگر فکر می کنید با وجود شبکه های اجتماعی، دیگر نیازی به تبلیغات پیامکی وجود ندارد؛ یا با مشکل کمبود مشتری مواجه هستید؛ و مشتریانی دارید که تنها یک بار از شما خرید می کنند؛

حتی اگر تا کنون از تبلیغات اس ام اسی استفاده نکرده اید! حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در این مقاله از تمام زوایا، تبلیغات پیامکی را بررسی و به بیان مزایا و تفاوت های ارسال پیامک های تبلیغاتی در مقایسه با انواع تبلیغات و ده دلیل مهم برای استفاده از پیامک تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

تبلیغات اس ام اسی یا پیامک انبوه چیست؟

تبلیغات پیامکی همان پیام های مردمی هستند که برای رسیدن به هدف هایی مانند ترغیب مخاطبان برای خرید محصول یا خرید خدمات شما استفاده می شوند.

برای ارسال این پیامک ها به پنل ارسال پیامک نیاز دارید و یا می توانید از پنل های پیامکی رایگان شرکت های تبلیغاتی استفاده کنید. تبلیغات اس ام اسی هم به جذب مخاطبین شما می پردازد و هم به حفظ و ایجاد وفاداری در مشتریان شما کمک خواهد کرد.

همچنین گاهی برای معرفی یک برند از این روش استفاده می کنند. هدف از ارسال پیام تبلیغاتی این است که گیرنده را درگیر خدمات یا محصولات خود کرده و تحت تاثیر قرار دهیم.
از طریق پیامک تبلیغاتی میتوان درباره محصول یا برند، کمپین‌ها، اخبار، بروز رسانی ها و موارد دیگر اطلاع رسانی کرد.

پیامک های تبلیغاتی چند نوع هستند؟

1- پیام های تبلیغاتی متنی یا Promotional

2- پیام های تبلیغاتی تعاملی یا Transactional

 

پیام های تبلیغاتی متنی چه پیام هایی هستند؟

پیام های متنی تبلیغاتی پیامهایی هستند که برای افزایش فروش و یا تبلیغ یک محصول یا افزایش آگاهی از برند برای مخاطبان تان ارسال میکنید.

از این نوع پیامهای تبلیغاتی بهتر است برای اطلاع رسانی درباره عرضه محصول جدید یا آفر ویژه و یا اطلاعیه خاص یا رویداد برند و حتی نکات آموزشی درباره محصولات خود استفاده کنید.

پیامهای متنی تعاملی

این پیام ها حاوی اطلاعاتی هستند که مشتریان به آن احتیاج دارند و سبب انجام مرحله اکشن یا خرید نهایی خواهد شد.

شما میتوانید در این نوع پیام ها، دریافت پیام از سوی مشتری را هم فعال کنید و از این طریق نظرات، انتقادات، پیشنهادات و پاسخ های مشتری را دریافت کنید. مانند اطلاعات تایید سفارش، اطلاعات مربوط به ارسال سفارش مشتری و…

همچنین از طریق این پیام، زمان تحویل کالا یا خدمات به ایشان اطلاع رسانی می شود و این امر سبب افزایش وفاداری مشتری خواهد شد.

 ارتباط با کارکنان از طریق سیستم پیامکی

از ارسال پیامک ها می توان برای ایجاد تعامل با کارکنان سازمان نیز استفاده کرد؛ به عنوان مثال با استفاده از پیام تبلیغاتی میتوانید تبریک تولد، ازدواج و یا تاریخ های مهم زندگی کارکنان خود را به آنها یادآوری و تبریک بگویید.

همچنین ارسال پیامک های تبلیغاتی در سیستم CRM و ارتباط با مشتری تاثیر بسزایی دارد.

شما علاوه بر تبریک تولد و یا رویدادهای مهم زندگی کارکنان می توانید رویدادهای مهم زندگی مشتریان خود را نیز به آنها تبریک بگویید و به این وسیله به آنها یادآوری کنید که همواره به فکرشان هستید.

پیامک تبلیغاتی یا یک بنر و بیلبورد پرهزینه در مکانی شلوغ؟

فرض کنید بعد از کلی هزینه و وقت بنر و بیلبورد بسیار بزرگی طراحی و آن را در یک مکان شلوغ تجاری نصب کردید، موضوع اصلی که اینجا مطرح است، پرداخت هزینه‌های بالا است.

در صورتی که ممکن است تبلیغ شما را کسانی ببینند که به دردشان نخورد و یا مخاطبین هدف شما تبلیغات شما را دریافت نکنند؛ اما اگر همین کار را با پیامک تبلیغاتی انجام بدهید، هم هزینه کمتری پرداخت کرده و هم زمان کمتری صرف نموده اید.

در حقیقت به راحتی پیام خود را به مخاطبین هدف خود و به صورت هدفمند ارسال کرده اید.

پیامک تبلیغاتی موثرتر است یا تراکت تبلیغاتی؟

اگر به عنوان مثال شما بخواهید برای ۵۰نفر پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، هزینه بسیار کمی را خواهد داشت. حتی شما می توانید یک به یک پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید؛

اما اگر بخواهید تراکت تبلیغاتی چاپ کنید حداقل تعداد در صورت چاپ افست ۱۰۰۰ عدد و در صورت چاپ دیجیتال ۵۰ یا ۱۰۰ برگ میباشد علاوه بر آن هزینه چاپ و پخش این تراکت ها برای شما بسیار سنگین تر و بالاتر از پیامک تبلیغاتی خواهد بود.

پیامک تبلیغاتی بهتر است یا ایمیل مارکتینگ؟

اکثر افراد در هر شرایطی ارسال پیامک تبلیغاتی مستقیم را ترجیح می دهند؛

چون هم سریعتر به مخاطب می رسد و هم در شرایط بدون اینترنت هم ارسال میشود و همچنین زودتر به جواب یا خواسته خود می رسند و امکان ماندگاری پیامک های تبلیغاتی و جلب توجه مخاطب و دریافت بازخورد بالاتری دارد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ،

نیازمند داشتن تلفن هوشمند توسط مخاطبین هدف و همچنین داشتن اینترنت قوی و پر سرعت و دسترسی دائمی به ایمیل ها می باشد.

ولی داشتن این موارد ممکن است برای مخاطبان میسر نباشد بنابراین بازاریابی ایمیلی در مقایسه با تبلیغات پیامکی سخت تر می باشد.

پس با یک مقایسه بین پیامک تبلیغاتی و ایمیل مارکتینگ متوجه میشویم که تبلیغات پیامکی به صرفه تر و دسترسی به آن آسان تر است.

نرخ بازگشایی اس ام اس های تبلیغاتی بیشتر است یا ایمیل مارکتینگ؟

طبق آخرین آمار اس ام اس های تبلیغاتی، نرخ بازگشایی معادل ۹۸ درصد دارند که این میزان بسیاز بیشتر از نرخ بازگشایی ایمیل است.

ده دلیل مهم برای استفاده از پیامک های تبلیغاتی چیست؟

  1. پیامک ها بین ۶۰ تا ۹۸ درصد نرخ باز شدن دارند که از نرخ باز شدن ایمیل بسیار بیشتر است و همچنین با اس‌ام‌اس مارکتینگ نرخ تبدیل میتواند تا ۱۴ درصد افزایش یابد.

  2. ۸۵ درصد از مشتریان پیامک را به تماسهای تلفنی بازاریاب ها ترجیح میدهند.

  3. بازاریابی تلفن همراه بیشتر به فروش کمک می کند زیرا مردم اکثر اوقات تلفن همراه خود را در دست دارند و سریعا متوجه پیام ارسالی شما می شوند حتی زمانی که دسترسی به اینترنت و ایمیل ندارند.

    ارسال پیامک تبلیغاتی ظرف چند دقیقه قابل انجام است و تایم توجه مردم در حال حاضر ۸ ثانیه و همینطور رو به کاهش است. بنابراین این نوع تبلیغات در کوتاهترین زمان ممکن قابل اجراست.

  4. ارسال پیامک، در سطح جهانی قابلیت دسترسی دارد؛ یعنی شما می توانید پیام تبلیغاتی در ارتباط با کالا یا خدمات خود را در هر نقطه از جهان و به هر شخصی که دارای تلفن همراه است ارسال کنید.

  5. این تبلیغات یکی از کم هزینه ترین روش های تبلیغات است

    که برای استارت آپ ها و کسب و کارهایی که تازه شروع به کار کرده اند گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا در مقایسه با بازاریابی سنتی مثل تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردی یک راه ارتباطی و تبلیغاتی ارزان و کم ریسک است؛

    بسیاری از شرکتها و سازمانها به جای ارسال نامه یا چاپ و ارسال بروشور با ارسال پیامک های تبلیغاتی هزینه های خود را کاهش می دهند. این امر کمک شایانی به محیط زیست نیز خواهد کرد.

  6. در تبلیغات اس ام اسی هم به تنهایی و هم به عنوان مکمل کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی ایمیلی قابل استفاده است و نرخ تعامل یا INGAGEMNET بالایی دارد.

  7. تا سال ۲۰۲۳ کاربران تلفن های هوشمند به حدود چهار و سه دهم میلیارد نفر خواهند رسید که تعداد قابل توجهی است پس دست به کار شده و از این خیل عظیم جمعیت غافل نمانید.

  8. همه مناطق اینترنت پر سرعت یا Wi-Fi ندارند؛ بنابراین، اس ام اس‌ ها راه بهتری برای دسترسی به مشتریان شما هستند.

  9. از مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی

    این است که اگر کاربر در دسترس نباشد و یا تلفن همراه خاموش باشد پیامک تبلیغاتی شما بلافاصله بعد از  روشن شدن تلفن همراه برای ایشان ارسال خواهد شد.

  10. پیامک تبلیغاتی مسیر موثر تری نسبت به سایر تبلیغات است

    از آنجایی که دسترسی تمام کاربران به تلفن همراه چه تلفن های هوشمند و چه غیر هوشمند بسیار آسان شده و ارسال پیامک متنی به سادگی و حتی بدون نیاز به اینترنت قابل اجراست؛ بنابراین تبلیغات پیامکی یکی از موثرترین تبلیغات شناخته شده است.

چگونه متن پیامک تبلیغاتی مناسب کسب و کار خود را بنویسیم؟

اگر شما کسی هستید که پیامک تبلیغاتی را راه موثر نمیدانید به احتمال فراوان شما در ارسال پیامک تبلیغاتی درست و متن پیامک تبلیغاتی موثر مشکل دارید.

  • با رعایت نکات مربوط به نحوه نوشتن پیام تبلیغاتی و به خصوص پیامک تبلیغاتی، هزینه خود را کمتر و پول خود را ذخیره کنید چرا که با نوشتن پیامک تبلیغاتی اشتباه، پول خود را دور خواهید ریخت.

  • سعی کنید متن تبلیغاتی کوتاه بنویسید

    طول یک پیامک ۷۰ کاراکتر است و شما باید تبلیغات خود یا اطلاع رسانی از برند خود را در این محدوده قرار دهید. پیام تبلیغاتی خود را مستقیم و واضح بنویسید و پاراگراف ها را از هم جدا کنید؛

    به جای نوشتن پیام تبلیغاتی طولانی از لینک یا دکمه کال تو اکشنCTA استفاده کنید.

  • خلاق باشید و از کلماتی که فکر می کنید تاثیر بیشتری بر مخاطب تان دارد استفاده کنید؛ تلاش کنید که پیامک های تبلیغاتی ارسالی شما باعث ایجاد اعتماد بیشتر در مشتریان و متناسب با الگوی رفتاری آنها برنامه ریزی شود.

  • پیامک های تبلیغاتی را به صورت اختصاصی ارسال کنیم؛

    یعنی در پیام خود به جای استفاده از مشتری محترم یا مشتری گرامی آنها را به نام کوچک شان خطاب کنید و به این صورت آنها احساس صمیمیت بیشتری خواهند داشت.

  • مشتریان و مخاطبین هدف خود را بخش بندی کنید

    بر اساس پرسونای مشتری مورد نظر، پیامک تبلیغاتی مرتبط را برای آنها ارسال کنید چرا که پیامک تبلیغاتی مرتبط، ارزش بیشتری از نظر مشتری خواهد داشت و احساس می کند که با فکر و برنامه و بررسی شرایط اختصاصی او این پیام را ارسال کردید.

    (پرسونا (persona) در زبان انگلیسی به معنای ویژگیهای خاصی از یک نفر است که توسط دیگران قابل تعریف است؛ یعنی، ویژگیهای درونی فرد جزو پرسونا محسوب نمیشوند. بلکه ویژگیهای بسیار بارز مانند مادر بودن، سن، شغل، میزان تحصیلات و موارد این چنینی را پرسونا میگویند) 

    در پیامهای خود به جنسیت، سن و کشور مخاطبین خود و سابقه خرید مشتری توجه کنید چرا که سبب اعتماد بیشتر مشتریان و تجربه خرید بهتر مشتری خواهد شد.

  • در هر پیامک تبلیغاتی، نام برند تجاری، استارتاپ و یا کسب و کارتان را قرار دهید تا مشتری شما را بشناسد و به خاطر بسپارد.

  • برای ارسال پیامک تبلیغاتی، زمان مناسب را انتخاب کنیم

    به عنوان مثال اگر پرسونای مشتری شما یک شخص کارمند و اداری می باشد بهترین زمان صبح اول وقت می باشد؛ ولی برای خانم های خانه دار، بهترین زمان پیش از ظهر و یا بعد از ظهر می باشد.

  • در متن پیام تبلیغاتی خود از متن ها یا درخواستهای استفاده کنید

    که در مشتریان تمایل و رغبت و حتی ترس از دست دادن ایجاد کند و یا شرایط و پیشنهادی بدهید که مشتری نتواند رد کند.

    به عنوان مثال کد تخفیف پیشنهاد بدهید و بگویید تا قبل از انقضای این کد اقدام کنید؛ عجله کنید زیرا موجودی انبار محدود است. یا حتی مدت زمان ارائه این محصول یا خدمات محدود است و کلمات و عباراتی مانند این که احساس فوریت ایجاد کند و مردم احساس کنند در صورت اقدام نکردن شرایط بسیار خوب و کالای بسیار خاصی را از دست خواهند داد. این روش به افزایش ترافیک کاری شما منجر می شود و فروش را افزایش میدهد.

  • در پیام تبلیغاتی خود صرفاً به فکر فروش محصول و خدمات خود نباشید بلکه سعی کنید یک ارزش را به مشتری خود پیشنهاد بدهید. مانند آفر ویژه، تخفیف ویژه برای مشتریان، پیشنهاد جایزه، ارائه کد تخفیف یا شرایط ویژه به مشتری
  • در متن تبلیغاتی خود سعی کنید که به رضایت مشتری فکر کنید و سعی بر آن باشد که مخاطبین هدف را نشانه بگیرید.

 

چگونه پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟

اگر شما مدیر یک کسب و کار هستید اما زمان کافی برای نوشتن متون تبلیغاتی مناسب را ندارید، یا فرصت برنامه ریزی برای ارسال پیامک های تبلیغاتی خود را ندارید، و یا در آغاز راه اندازی کسب و کارتان هستید و امکان پرداخت هزینه پانل های پیامکی را ندارید…

شما می توانید در خواست خود را جهت تهیه متن پیامک تبلیغاتی رایگان و استفاده از پانل اشتراکی رایگان تکما، از طریق لینک زیر ارسال نمایید و در غیر اینصورت این مقاله را تا پایان مطالعه بفرمایید:

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی

بسیاری از افراد فکر میکنند که ارسال پیامک انبوه توسط مخابرات یا پیشخوان دولت انجام میشود و حتی در اینترنت دنبال پانل پیامکی مخابرات می گردند. درحالی که به دو صورت امکان ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد:

1- می توانید پنل پیامکی را خریداری کنید که این مستلزم پرداخت هزینه نگهداری و تمدید سالیانه می باشد؛ علاوه بر این موارد شما نیاز به صرف وقت برای انتخاب پنل پیامکی و پرداخت هزینه های اضافه خواهید داشت.

2- در روش دوم شما می توانید از پنل اشتراکی استفاده کنید.

در روش دوم شما نیازمند پرداخت هزینه خرید پنل و یا هزینه های شارژ و تمدید سالیانه پنل و هزینه‌های نگهداری آن نیستید و تنها هزینه پیامک تبلیغاتی را پرداخت می‌کنید و به هر تعدادی که بخواهید برای شما پیامک های اطلاع رسانی تبلیغاتی آگاهی برند و یا کال تو اکشن ارسال خواهد شد.

در این روش هم علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، وقت کمتری نیز صرف خواهید کرد؛ چرا که تمام عملیات ارسال پیامک توسط کارشناسان پنل انجام خواهد شد و به شما گزارش نهایی سیستم ارائه خواهد شد.

پنل پیامکی تبلیغاتی بهتر است یا پنل پیامکی خدماتی؟

در پنل پیامکی تبلیغاتی، شما تنها امکان ارسال پیامک تبلیغاتی به مشترکینی دارید که راه ارسال دریافت پیامک های تبلیغاتی در تلفن همراه خود را مسدود نکرده باشند؛ در صورتی که در پنل پیامکی خدماتی که البته خرید و نگهداری آن هزینه بالاتری نسبت به پنل های تبلیغاتی دارد، امکان ارسال پیامک به تمامی مشترکین تلفن همراه را خواهید داشت حتی کسانی که راه دریافت پیامک های تبلیغاتی در تلفن همراه خود را مسدود کرده اند.

امکان ارسال پیامک تبلیغاتی زماندار؟

شما می توانید درخواست خود را به صورت ارسال پیامک تبلیغاتی زمان دار ارسال نمایید به این صورت که اگر بخواهید برای مشتریان خود و کارکنان خود در روز تولد یا سالگرد ازدواج یا یادآوری تمدید خدمات شرکت شما، یا هر رویداد مهم دیگری، پیامک ارسال نمایید می توانید درخواست خود را به صورت پیامک زماندار ثبت نموده تا در تاریخ های مورد نظر، پیامک مربوطه به صورت اختصاصی و اتوماتیک، برای ایشان ارسال شود.

تفاوت ارسال پیامک به صورت انبوه با اس ام اس مارکتینگ چیست؟

در ارسال پیامک به صورت انبوه، شما برای تعداد مشخصی از مخاطبین خود پیامک تبلیغاتی و اطلاع رسانی و آگاهی از برند را ارسال خواهید کرد؛ در این مدل ممکن است تعدادی از مخاطبین ناراضی باشند.

در روش دوم شما تنها برای کسانی پیامک ارسال می کنید که قبلا در سایت شما ثبت نام کردند و به واسطه وارد کردن شماره تلفن خود در فرم های سایت یا شبکه های اجتماعی شما، به شما اجازه ارسال پیامک های تبلیغاتی را داده اند.

پیامک تبلیغاتی

به شما امکان انتخاب بازار هدف را می دهد و امکان افزایش مشتری و افزایش وفا داری مشتری و ارتقای تجربه کاربری بهتر و از طرفی ایجاد تعامل با مشتریان را به شما می دهد.

کسب و کارهایی که از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند موفقیت های بیشتری را نسبت به رقبای خود تجربه می کنند.

آمار نشان می دهد که 55.9 درصد از مشتریان مشتاق به دریافت پیام های تبلیغاتی هستند و  24.6 درصد تنها تمایل دارند که از کسب و کارهای مورد نیاز خود پیامک تبلیغاتی بگیرند و 10 درصد هیچ گونه مشکلی با دریافت پیامک تبلیغاتی از جانب شما ندارند و 9.6 درصد شماره همراه خود را در بلک لیست همراه اول قرار داده اند.

خبر خوب این است که ارسال پیامک از طریق پنل های خدماتی، این امکان را فراهم می کند که پیام شما به آن دسته از مشترکین تلفن همراه که در لیست سیاه همراه اول قرار دارند نیز برسد.

پیامک تبلیغاتی را بهتر است که خودتان ارسال کنید یا یک متخصص حوزه تبلیغات؟

برای ارسال پیامک تبلیغاتی موفق، در نظر گرفتن متن مناسب، زمان مناسب ارسال و طول متن پیامک بسیار در نتیجه گرفتن از آن موثر خواهد بود؛ از آنجایی که اکثر مدیران کسب و کار و صاحبان استارتاپ ها زمان مناسب برای انجام این موارد را ندارند می توان از کارشناسان تبلیغات، جهت ارسال پیامک تبلیغاتی یا خدماتی استفاده کنید که البته این خدمات، کاملا رایگان خواهد بود.

امکان گزارش گیری در پیامک انبوه تبلیغاتی وجود دارد؟

جواب یک بله محکم است! پس از ارسال پیامک تبلیغاتی، از طریق پنل اشتراکی تکما، گزارش کامل از شماره های ارسال شده و شماره های اشتباه و یا حتی شماره های تکراری به شما ارائه خواهد شد.

فرم ثبت سفارش آنلاین

 

درصورت تمایل به اشتراک گذاری با سایر مدیران و صاحبان کسب و کار:

 

تکما تبلیغات

021-88450805

09903048851    –    09123048851

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فهرست