6 گام برای ادغام فروش و بازاریابی

6 گام برای ادغام فروش و بازاریابی

6 گام برای ادغام فروش و بازاریابی در اس مارکتینگ – شش مرحله وجود دارد که می توانید برای ادغام موفقیت آمیز فروش و بازاریابی برای بازاریابی A و S دنبال کنید:

1- بر روی یک هدف مشترک توافق کنید

ایجاد اهداف مشترک بین بخش ها باعث ایجاد هم افزایی در نحوه برنامه ریزی کمپین های خود می شود.

انجام این کار می تواند به شما کمک کند کمپین های طولانی تر و سودآورتری ایجاد کنید.

مطمئناً، تیم شما ممکن است اکثر اوقات در مورد اهداف به توافق نرسد، اما داشتن یک هدف مشترک مهم است.

هرچه بیشتر بتوانید در مورد اهداف کمپین خود به توافق برسید، همه در دستیابی به آنها بهتر عمل خواهند کرد..

شما هرگز نباید آن را «خط لوله بازاریابی» یا «قیف فروش» بنامید، این «قیف بازاریابی مشترک» است.

در یک قیف بازاریابی مشترک، شما همچنان همان مراحلی را خواهید داشت که معمولاً در یک خط لوله فروش سنتی انجام می شود

تفاوت آنها در نحوه ارتباط آنها با یکدیگر و نحوه تعامل تیم شما با یکدیگر است.

هر کس مسئولیت های متفاوتی دارد اما می تواند با استفاده از نقاط قوت خود برای نتایج بهتر با یکدیگر همکاری کند.

2- ارتباط قوی داشته باشید

تنها زمانی می توان به یک رابطه موفق رسید که بتوانید به طور موثر با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

وقتی صحبت از رسانه‌های اجتماعی می‌شود، مردم معمولاً این اشتباه را مرتکب می‌شوند که تصور می‌کنند چون می‌توانیم ببینیم کسی در مورد چه چیزی صحبت می‌کند یا در تایم لاین خود پست می‌کند، پس همه چیزهایی را که باید درباره او بدانند می‌دانند.

اما درست مانند یک رابطه شخصی، باید سؤال بپرسید و واقعاً به پاسخ ها گوش دهید تا یک رابطه موفق داشته باشید،

3- همدل باشید

اگر ندانید طرف مقابل چه چیزی را تجربه می کند، ابراز همدردی دشوار است.

با این حال، اگر بتوانیم خود را به جای دیگران بگذاریم و احساسات او را در مورد یک موضوع یا موقعیت خاص تصور کنیم، آنگاه تصوری از احساس او خواهیم داشت و در نتیجه همدلی با آنها را آسان‌تر می‌کنیم.

همانطور که می دانید، نمایندگان فروش یکی از پرفشارترین مشاغل در جهان را دارند.

مهم نیست که چقدر سعی می کنند از آن فاصله بگیرند، نمایندگان فروش همچنان همیشه به فروش بعدی خود فکر می کنند و اینکه چه چیزی آنها را به اهدافشان در محل کار نزدیک می کند.

این امر به ویژه زمانی صادق است که یک مشتری داخلی به تازگی وارد یک فروشگاه شده باشد بدون اینکه از قبل تماسی داشته باشد یا حتی با یکی از نمایندگان قرار ملاقات گذاشته باشد.

اگر فروشنده هستید، احتمالاً این سناریو قبلاً برای شما اتفاق افتاده است و می تواند وضعیت دشواری باشد.

بنابراین، مهم است که تیم فروش و بازاریابی سختی‌های یکدیگر را در کار درک کنند و با هم کار کنند تا تجربه مشتری بهتری برای همه ایجاد کنند.

4- در زمان سختی به هم بچسبید

ایجاد یک رابطه خوب بین فروش و بازاریابی آسان است، به خصوص زمانی که همه چیز به خوبی پیش می رود.

اما در روزهای سخت چه اتفاقی می افتد؟

برای مثال، اگر فروش دچار رکود شود، واحد بازاریابی ممکن است دلسرد شود.

مثل زمانی که مشتری ای دارید که نمی داند چه می خواهد و به کمک نیاز دارد تا راه خود را در فروشگاه فیزیکی یا فروشگاه آنلاین شما پیدا کند.

در این زمان‌های سخت، مهم‌تر از هر زمان دیگری این است که تیم‌های فروش و بازاریابی به هم بپیوندند تا مشتریان را در هر موقعیتی که به کمک نیاز دارند هدایت کنند.

5- علایق مشترک را توسعه دهید

فروش و بازاریابی باید راه های سیستماتیکی برای کار با یکدیگر داشته باشند.

این مرحله می تواند به سادگی توافق بر روی یک نام اختصاری یا عبارتی باشد که به آنها یادآوری می کند که روی مشتری بالقوه تمرکز کنند. مهم نیست چه چیزی است، اما اگر هر دو به این فکر می کنید که چگونه به مشتریان خود کمک کنید، واحد فروش این شانس را خواهد داشت که راه خود را از پشت این رکود بیابد و دوباره موفقیت بیشتری پیدا کند.

به عنوان مثال، این واحدها می توانند در نقاط عطف پروژه با یکدیگر همکاری کنند. مثلا “هر روز، هر یک از ما یک تماس فروش برقرار می کنیم.”

اگر تیم درک مشترکی از آنچه که به عنوان نقطه عطف پروژه، مهم به نظر می رسد داشته باشد، آنها می توانند به روش خود برای دستیابی به آن مهم با یکدیگر همکاری کنند.

6- بین رهبران تیم کشش و همسویی ایجاد کنید

همسویی با رهبر هر تیم شروع می شود. شما می خواهید درک مشترکی از اهداف خود و نحوه برنامه ریزی برای همکاری با یکدیگر داشته باشید.

هرچه رهبران تیم هماهنگ تر باشند، تیم آنها عملکرد بهتری خواهد داشت.

برخی از رهبران فروش هستند که فکر می کنند با یک رهبر مارکتینگ عالی و یا وحشتناک سر و کار پیدا کرده اند. و رهبران مارکتینگ هم ممکن است همین را درباره رهبران فروش بگویند.

اگر دو رهبر تیم متوجه شوند که هر دو با مشکل مشابهی دست و پنجه نرم می کنند و درخواست کمک کنند چه؟

ارزش این را دارد که اکنون وقت بگذارید تا بعداً هر گونه اختلاف نظر راحت تر حل شود. (جنگ اول به از صلح آخر است)

حل مشکلات با هم، کلید موفقیت یک تیم است و چه چیزی الهام بخش تر از تماشای موفقیت هم تیمی هایتان است؟

ترجمه و تالیف: رزا خادمیان / دکتری حرفه ای مدیریت تحول دیجیتال

 

موضوعات مرتبط با 6 گام برای ادغام فروش و بازاریابی :

اس مارکتینگ و هدف آن چیست

5 ابزار بازاریابی در روش اس مارکتینگ

چاپ آگهی در روزنامه استانی